• 24/7 vergelijken
  • 100% Onafhankelijk

Wat gebeurt er als het telefoonabonnement afloopt?

Home / Wat gebeurt er als het telefoonabonnement afloopt?
hulp

Wat gebeurt er als het telefoonabonnement afloopt?

/ november 5, 2016

Als het mobiele abonnement afloopt dan wordt het automatisch verlengd. Je betaalt dan hetzelfde tarief en er verandert niets. Je kunt blijven bellen, sms’en en internetten zoals je gewend bent. Het enige verschil is dat je vanaf dit moment het contract op ieder ogenblik op kunt zeggen. De providers hanteren een opzegtermijn van een maand als je het contract op wilt zeggen. Het is echter ook mogelijk om het abonnement te veranderen na de looptijd of over te stappen naar een andere provider.

Bij de huidige provider blijven

Als je tevreden bent met de service en dekking van de huidige provider dan is het niet nodig om over te stappen. Overstappen is immers niet verplicht als het contract afgelopen is. Het is net zo goed mogelijk om bij dezelfde provider te blijven. Er zijn verschillende opties mogelijk. Je kunt niets doen en hetzelfde maandtarief blijven betalen, een nieuwe mobiele telefoon uitkiezen of je kunt een abonnement zonder toestel nemen. Providers bellen klanten meestal op als het abonnement ten einde loopt. De provider biedt dan enkele mogelijkheden aan waarbij er een nieuwe mobiele telefoon gekozen kan worden. Door een nieuwe mobiele telefoon uit te kiezen betaal je er ook voor. Als je geen nieuwe mobiele telefoon nodig hebt dan kunnen de maandtarieven omlaag. Een abonnement zonder toestel heeft aanzienlijk lagere maandlasten dan een abonnement waarbij een mobiele telefoon geleverd wordt. Tegenwoordig verlagen de providers de maandtarieven als de mobiele telefoon afbetaald is. De maandelijkse afbetaling van de mobiele telefoon wordt dan gestopt.

#1 Beste keuze: Tele2
Tele2 onbeperkt internet
  • Onbeperkt 4G data, sms en minuten
  • Maandelijks opzegbaar
  • € 27,- p/m
Bekijk de aanbieding nu

Overstappen naar een andere provider

Overstappen naar een andere provider is eenvoudig. Door de vele jaren ervaring zijn de processen vereenvoudigd waardoor de overstap snel geregeld kan worden. Bekijk hoeveel belminuten, sms’jes en data je verbruikt hebt in de laatste maanden. Je hebt dan een goed overzicht van wat je nodig hebt. Vervolgens kun je op zoek naar een nieuw abonnement, eventueel met een nieuwe mobiele telefoon. Je kunt de tarieven van abonnementen vergelijken zodat de beste opties overblijven. Als je nog tevreden bent met je mobiele telefoon dan is het niet nodig om een nieuwe mobiele telefoon uit te kiezen. Een sim only abonnement is dan de meeste geschikte optie. Het is niet nodig om het huidige abonnement op te zeggen. Dit doet de nieuwe provider als het nieuwe abonnement aangevraagd is.

Nummerbehoud

Als je je nummer wilt behouden tijdens het overstappen naar een andere provider dan is het noodzakelijk om je huidige abonnement niet op te zeggen. Als het huidige abonnement opgezegd is dan kan het nummer verloren gaan. Behoud van het nummer kan bij de aanvraag van het nieuwe abonnement aangegeven worden. De nieuwe provider zorgt er vervolgens voor dat het nummer meeverhuisd naar de nieuwe provider.

Heb je een vraag?