• 24/7 vergelijken
  • 100% Onafhankelijk

Nummerbehoud bij switchen van provider?

Home / Nummerbehoud bij switchen van provider?
hulp

Nummerbehoud bij switchen van provider?

/ juni 17, 2015

Nummerbehoud is bij iedere provider mogelijk. Bij het afsluiten van een nieuw abonnement is het mogelijk om het telefoonnummer mee te nemen naar een andere provider. Tijdens het afsluiten van een nieuw contract kun je aangeven dat je je nummer mee wilt nemen. De nieuwe provider regelt het behoud van je nummer vervolgens zonder kosten. Bij het aanvragen van een nieuw abonnement kun je de datum aangeven waarop je wil dat het nieuwe abonnement ingaat. De nieuwe provider heeft je huidige telefoonnummer nodig maar ook het simkaartnummer. Dit nummer is op de achterkant van de huidige simkaart te vinden. De nieuwe provider stuurt je na het bestellen een email met bevestiging. Nummerbehoud is mogelijk wordt voldaan aan deze voorwaarden:

  • Het telefoonnummer is nog actief
  • het huidige abonnement loopt binnen 60 dagen af of is al afgelopen
  • het abonnement staat op je eigen naam

Als nummerbehoud volgens de bovenstaande voorwaarden mogelijk is is dan ontvang je een simkaart van de nieuwe provider. De simkaart wordt samen met een brief geleverd. Op de brief staat de datum vermeld waarop het nummer overgezet is naar de nieuwe simkaart. Je kunt pas gebruik maken van de simkaart op de datum die in de brief vermeld wordt. Tegenwoordig krijg je ook een email of sms als het zover is om de simkaart in gebruik te nemen. Door de simkaart pas op de goede datum te gebruiken blijf je altijd bereikbaar.

#1 Beste keuze: Tele2
Tele2 onbeperkt internet
  • Onbeperkt 4G data, sms en minuten
  • Maandelijks opzegbaar
  • € 25,- p/m
Bekijk de aanbieding nu
Nummerbehoud bij switchen van provider?
4.8 (95%) 4 stemmen

Heb je een vraag?