• 24/7 vergelijken
  • 100% Onafhankelijk

Kan ik een lopend telefoonabonnement stopzetten?

Home / Kan ik een lopend telefoonabonnement stopzetten?
hulp

Kan ik een lopend telefoonabonnement stopzetten?

/ september 10, 2017

Een telefoonabonnement tijdens de looptijd stopzetten betekent in de meeste gevallen dat er extra kosten van toepassing zijn. Dit geldt voor de meeste maar niet alle gevallen. Er zijn situaties waarin het mogelijk is om onder het abonnement uit te komen. Het hangt er vooral van af waarom je het abonnement wilt beëindigen. Het is mogelijk om geen extra kosten te krijgen in de volgende gevallen:

Je hebt geen dekking

Het is mogelijk dat de dekking in een bepaald gebied verandert waardoor je opeens niet meer bereikbaar bent en niet meer kunt bellen. Als je geen acceptabel signaal kunt ontvangen in het gebied waar je woont dan is het mogelijk dat het contract ontbonden wordt door de provider. Neem contact op met de provider om de situatie uit te leggen. Dit kan per e-mail, telefoon of per brief. Het verschilt per provider en per situatie hoe ermee omgegaan wordt en of het mogelijk is om het abonnement stop te zetten.

#1 Beste keuze: Tele2
Tele2 onbeperkt internet
  • Onbeperkt 4G data, sms en minuten
  • Maandelijks opzegbaar
  • € 25,- p/m
Bekijk de aanbieding nu

Naar een goedkoper abonnement

Wil je het abonnement stopzetten omdat het niet meer betaalbaar is? In overleg met de provider is het mogelijk om over te stappen naar een goedkoper abonnement. Het is niet bij ieder abonnement mogelijk om te downgraden naar een lager abonnement. Overleg met de provider wat er precies mogelijk is om de maandelijkse kosten te verlagen. Of een abonnement stopzetten mogelijk is om over te stappen naar een ander abonnement verschilt per provider.

Wanneer zijn er extra kosten?

Als er geen geldige reden is om het abonnement tijdens de looptijd stop te zetten dan brengt de provider doorgaans extra kosten in rekening. Deze kosten bestaan uit de resterende termijnen van het contract. Als je bijvoorbeeld een contract hebt met een looptijd van 24 maanden en je zegt het contract op na 10 maanden dan moeten de resterende 14 maanden betaald worden aan de provider. Deze 14 maanden moeten ineens betaald worden om het contract op te zeggen.

Wachten tot het einde van het contract

In de meeste gevallen is wachten tot het contract afloopt de beste optie waarbij er geen sprake is van extra kosten. Het is een afweging die je moet maken als je het contract tijdens de looptijd op wilt zeggen. Is het opzeggen van het lopende abonnement de extra kosten waard?

Kan ik een lopend telefoonabonnement stopzetten?
5 (100%) 1 stemmen

Heb je een vraag?