• 24/7 vergelijken
  • 100% onafhankelijk

Blog

Home / Blog
hulp

Wat is Mobile Wi-Fi (MiFi)?

Een MiFi, of Mobile Wi-Fi, is een klein apparaat waarmee verschillende gebruikers een internetverbinding kunnen delen. Het apparaat verstuurt een draadloos signaal en werkt op dezelfde manier als een breedband router. Het verschil is dat de MiFi gebruik maakt van een 3G of 4G netwerk voor de internetverbinding. Dit is dezelfde verbinding als mobiel internet. […]

Lees meer
hulp

Sim only zonder aansluitkosten: hoeveel eenmalig betalen per provider?

Sim only is een abonnementsvorm die steeds populairder wordt en door iedere Nederlandse provider wordt aangeboden. Inmiddels is iedereen bekend met deze vorm van een telefoonabonnement. Bij veel van de sim only abonnementen, maar ook bij abonnementen met toestel, is er sprake van een eenmalige betaling voor de aansluiting. Dit worden de aansluitkosten genoemd. Deze kosten […]

Lees meer
hulp

Sim only voor de tablet: voor als Wi-Fi niet genoeg is

Tegenwoordig beschikken steeds meer mensen over een tablet. Het apparaat is kleiner dan een laptop of computer en daarom zeer geschikt om ergens mee naar toe te nemen. Met een tablet kun je van alles doen. Om veel functies uit te kunnen voeren is daarbij internet nodig. Beschik je thuis of een Wi-Fi verbinding dan […]

Lees meer
hulp

4 Tips om je internetverbruik bij te houden

Het gros van de mobiele abonnementen die afgesloten zijn beschikt over een datalimiet voor internet. De limiet zorgt ervoor dat je niet meer data kunt verbruiken dan afgesproken tijdens het afsluiten van het abonnement. Als de datalimiet overschreden wordt dan kan dit leiden tot hoge kosten voor het buiten-de-bundel verbruik. Dit is alleen van toepassing […]

Lees meer
hulp

Sim only verlengen? Bekijk wanneer een verlenging mogelijk is

Indien je tevreden bent met je huidige mobiele provider en je contract loopt bijna af, is het altijd mogelijk om je sim only contract te verlengen. Je kunt daarbij kiezen voor contractverlenging met een nieuwe telefoon als de provider deze abonnementen aanbiedt. Ook kun je ervoor kiezen om je contract te verlengen als sim only […]

Lees meer
hulp

Sim only contract opzeggen: wanneer kun je dit doen?

Ben je ontevreden of niet blij met het abonnement dat je nu hebt? Dan is het misschien tijd om eens te switchen van provider zodat je kunt profiteren van een flexibel abonnement. Is je abonnement afgelopen en mag je een nieuwe mobiel uitkiezen terwijl je nog teveel gehecht bent aan je huidige mobiel? In het […]

Lees meer
hulp

Wat gebeurt er als het telefoonabonnement afloopt?

Als het mobiele abonnement afloopt dan wordt het automatisch verlengd. Je betaalt dan hetzelfde tarief en er verandert niets. Je kunt blijven bellen, sms’en en internetten zoals je gewend bent. Het enige verschil is dat je vanaf dit moment het contract op ieder ogenblik op kunt zeggen. De providers hanteren een opzegtermijn van een maand […]

Lees meer
hulp

Sim only bundel samenstellen: hoe doe je dat?

Sim only is een zeer populair mobiele telefoon abonnement dat steeds vaker wordt afgesloten in Nederland. Bij het afsluiten van sim only abonnement krijg je geen toestel geleverd. Je betaalt daarom alleen voor de kosten van het abonnement. Dit heeft als voordeel dat de maandelijkse lasten een stuk lager liggen dan bij een abonnement waar […]

Lees meer
hulp

Hoe kies ik een nieuw mobiel abonnement?

Als de tijd is gekomen om een nieuw mobiel abonnement te kiezen, mogelijk met een nieuwe telefoon, hoe kies je dan het juiste abonnement? Met de vele opties die je aangeboden worden is het niet makkelijk om het juiste mobiele abonnement te kiezen. Hoe maak je de keuze? Heb je een nieuwe telefoon nodig? Als […]

Lees meer
hulp

Wanneer overstappen naar een andere mobiele provider?

Als je van plan bent om over te stappen naar een andere provider dan is de timing belangrijk. Je wilt niet te vroeg zijn met overstappen zodat je geen extra kosten hoeft te betalen. Bij een lopend abonnement is het pas mogelijk om over te stappen als het contract nog vier maanden loopt. Als je […]

Lees meer
hulp

Help! Ik kan mijn telefoonrekening niet betalen

Iedere maand krijgen duizenden Nederlanders een telefoonrekening binnen die niet betaald kan worden. Door de hogere kosten van leven blijft de telefoonrekening liggen. Zodra de eerste betaling van de telefoonrekening gemist is kan het probleem zich snel uitbreiden waardoor je in een neerwaartse spiraal terecht gekomen bent. Wat moet je doen als je je telefoonrekening […]

Lees meer
hulp

Belminuten, sms’jes en mb’s kiezen

Sim only’s en abonnementen met telefoon bieden je verschillende opties als het aankomt op combinaties van belminuten, sms’jes en mb’s. Deze drie variabelen zijn bij ieder abonnement aanwezig. Deze variabelen geven aan hoelang je kunt bellen, hoeveel sms’jes je kunt versturen en hoeveel data je kunt verbruiken voor internet. De aantallen die vermeld worden gelden […]

Lees meer
hulp

Nieuwe telefoon kopen of sim only nemen?

Iedereen is voortdurend op zoek naar manieren om te besparen terwijl men graag hetzelfde wil blijven doen. Dit is niet anders voor de mobiele kosten. Een manier om te besparen op de belkosten is een sim only abonnement. Dit is het type abonnement waarbij je geen mobiele telefoon krijgt maar alleen de simkaart. Dit betekent […]

Lees meer
hulp

Is 1000 MB of 1 GB data genoeg?

Als het aankomt op internet op de smartphone dan draait het allemaal om data; kilobytes (KB), megabytes (MB) en gigabytes (GB). Deze termen kent bijna iedereen inmiddels maar veel mensen weten niet precies wat het betekent. Iedere keer dat de smartphone verbinding maakt met het mobiele netwerk wordt er data verzonden of ontvangen. Als het […]

Lees meer
hulp

Tracking apps voor het meten van het dataverbruik

Alle Nederlandse providers hebben een eigen app. In de app is snel in te zien hoeveel het verbruik is en hoeveel MB’s er nog over zijn voor de maand. Zo kun je op ieder ogenblik een overzicht krijgen van wat je verbruikt hebt in de betreffende maand. Als de provider deze informatie niet weergeeft in […]

Lees meer
hulp

Wat is een dual-sim mobiele telefoon?

De meeste mobiele telefoons hebben een enkele slot voor de simkaart. Er zijn echter ook mobiele telefoons die ruimte hebben voor twee simkaarten. Dit worden dual-sim telefoons genoemd. In deze mobiele telefoons zijn twee simkaart slots te vinden zodat er twee simkaarten in geplaatst kunnen worden. Het is met deze mobiele telefoons nog steeds mogelijk […]

Lees meer
hulp

Dataverbruik meten met apps van de providers

Het huidige aanbod sim only abonnementen is voornamelijk gericht op de databundel. Providers hebben al lang ingezien dat daar winst te behalen valt. Aan belminuten wordt steeds minder verdiend en sms’jes zijn bijna verleden tijd door apps zoals Whatsapp en Facebook Messenger. Internet is het belangrijkste onderdeel van de belbundel geworden. Het bepaalt ook grotendeels […]

Lees meer
hulp

Wat is roaming?

Een mobiele telefoon maakt normaal gesproken met verbinding met het eigen netwerk. Dit is het geval als de mobiele telefoon zich in het gebied bevindt waar het eigen netwerk dekking heeft. Als de mobiele telefoon buiten dit gebied komt dan maakt het verbinding met een ander netwerk. Dit wordt roaming genoemd. Over het algemeen is […]

Lees meer
hulp

Wat te doen met waterschade aan de simkaart?

De simkaart is het onderdeel van de mobiele telefoon waardoor het weet met welke mobiel netwerk het contact moet leggen. De gegevens van de gebruiker en het telefoonnummer worden bewaard op de simkaart. Hierdoor is het niet mogelijk om te bellen zonder simkaart. Een simkaart heeft geen onderdelen dat door de batterij van energie voorzien […]

Lees meer
hulp

Telefoonabonnement kiezen voor kinderen en tieners

Als je de keuze hebt gemaakt om je kind een eigen mobiele telefoon te geven dan moet je nog verzinnen welk telefoonabonnement het beste erbij past. Kinderen en tieners gaan anders met de mobiele telefoon om dan volwassen. Vaak hebben ze nog niet door wat de gevolgen kunnen zijn van het gebruik van een mobiele […]

Lees meer
hulp

Voordelen van een MVNO

Als je iedere maand geld wilt besparen dan is het tijd dat je je eens verdiept in de kleinere spelers op de markt. Iedereen kent KPN, T-Mobile en Vodafone maar er zijn nog veel meer providers die telefoonabonnementen aanbieden. Dit zijn de Mobile Virtual Network Operators, ook wel MVNO’s genoemd. Nederlandse netwerken De drie netwerken […]

Lees meer
hulp

Wat zijn de voordelen van sim only?

Een sim only is een goede optie als je een telefoon hebt die je wilt blijven gebruiken. Het is ook een goede keuze als je het geld hebt om een los toestel te kopen waardoor je een vrije keuze hebt uit abonnementen en prepaid aanbiedingen. Hoewel prepaid bellen voor de meeste vrijheid zorgt is het […]

Lees meer
hulp

Hoe verander je van mobiele provider?

Als je van mobiele provider verandert dan heb je de optie om je telefoonnummer mee te nemen naar de nieuwe provider. Dit wordt nummerbehoud genoemd en is erg eenvoudig om dit voor elkaar te krijgen. Voor iedereen die graag wil overstappen naar een andere mobiele provider maar twijfelt over zaken zoals nummerbehoud is er goed […]

Lees meer
hulp

Waarmee verbruik je internet?

Internet wordt op de smartphone voor veel functionaliteiten gebruikt. Iedere keer dat de smartphone contact maakt met het netwerk en gegevens verzendt of ontvangt wordt er internet verbruikt. Internet wordt gebruikt door veel apps. Hoeveel internet er verbruikt wordt hangt af van: Hoeveel je download Hoeveel je apps gebruikt Hoe vaak je de smartphone gebruikt […]

Lees meer
hulp

Data beschermen op de mobiele telefoon

Het beschermen van de data op een mobiele telefoon is belangrijk. Je wilt immers niet dat iemand anders kan beschikken over privégegevens zoals je rekeningnummer en privé foto’s. Bekijk de handleiding van de mobiele telefoon zodat je weet welke features de telefoon heeft en wat je ermee kunt. Bepaalde features kunnen je helpen om je […]

Lees meer